VVä Välkommen in
in

söndag, april 15, 2012

Snart färdig återhämtad.



Tack för dom fina orden Rosa och Cecilia, det stärkte mig!



Åter på banan och med nya krafter och det känns skönt! har haft såå mycket att göra så jag insåg att en blogg paus va det ända rätta för att jag inte skulle bli söndestressad.

Allt med huset går i en sådan rasande fart så att hinna med att redogöra för allt det hinner jag inte utan lägger den tiden nu på att vara där nere och jobba. Just nu så är taken färdigmålade, badrummet och tvättstuga/ hall färdig kaklat och klinkat, yttedörren är på plats och i veckan kommer rörmokaren och gör det sista i bad och tvätt och då sätts även värmepannan in och golvvärmen körs igång, tapetsering och golvläggning och uppsättning av köket och skåp i tvättstugan.

Ja ni ser det är full rulle!



För tillfället är Tess och jag i Göteborg och slappar på Hotell och bara myser.
Nu väntar hotellfrukost och sen drar vi hemåt och tar vägen förbi Ullared:)

2 kommentarer:

  1. Härligt med egentid och miljöombyte. Det behövs ibland för att kunna samla krafter.

    Vi har varvat ner en del nu inför att husbygget ska ta fart på allvar. Arbetet med ladugården har kommit längre än vad vi trott vilket är skönt. Idag har vi gått runt i skogen och letat stenrösen för att kunna se vart linjerna till marken går, vi har eldat en del skräp och inte minst suttit nere vid sjön och fantiserat över vart bastun ska stå :))

    Till min stora glädje fick jag se små knoppar under granriset i pallkragarna. Mina växter verkar ha klarat vintern!

    /Cecilia

    SvaraRadera
  2. Låter härligt att du känner dig bättre...och mysigt med besök på hotell och ullared.
    Ha det bra och glöm inte bort att slappa lite ibland.

    StorKram till dig
    Rosa

    SvaraRadera

vad roligt att du skiver ett inlägg till mig! Om du inte har någon egen blogg så kan du givetvis lämna ett inlägg ändå...här är alla välkomna! När du skrivit så anmäl som anonym användare!