VVä Välkommen in
in

tisdag, mars 20, 2012

Snörvel, snörvel, prosit!

Jaha då har man hamnat i influensa gruppen! dagen till ära ligger man nerbäddad med förkylning och feber och jag som ska till Gotland i morgon:(; men men det får gå! Tar mig en tripp dit då och då och jag bara älskar den ön. Hoppas jag hinner och får möjlighet att träffa finaste Anna och ta en fika på någon av alla dom mysiga fiken innanför muren. Denna gång har jag slagit på stort och ska bo på hotell Stenungnen, tänkte jag skulle passa på att få lite mystid med mig själv....och så går jag och blir förkyld, typiskt!

Igår fixade jag till min lilla planteringsbod och tog ut alla planterings vektyg mm. Grävde upp en heldel växter som jag tar med mig ner till nya huset när vi säljer det vi har nu, bla pioner...vi får se om dom kommer blomma i år, det sägs ju att det inte går att flytta pioner, men enligt ett par på Trädgårdstoppen går det alldeles utmärkt.


Den lilla röda boden längst fram är min. Vi kommer så småningom att sätta upp ett högt staket bakom så vi får lite privatliv.

Tänkte jag måste visa våra fönsterbrädor som vi själva gjutit i fin betong och sen behandlat med hårdvax. I och med att fönstren går så långt ner så lär våra små fyrbenta hulliganer hoppa upp och kolla läget ute så då passar det bra hed hårt material.


Vad tycks?

Nu väntar jag på leverans från hemfint som ska leverera vår ytterdörr från http://www.hemfint.se/


Ytterdörr Julia med glas 14/15

Nu plingar det på dörren....
Kram till er alla!

8 kommentarer:

  1. Hallojj!
    Va fint allt blir.... gillar verkligen dina lite ruffiga fönsterbrädor!
    Jo då, min syster Anne är 50+ och jobbar i Holsby på Erikshjälpens huvudkontor. Det går väl fler "tåg", du kanske kan hänga på en annan gång....
    Jag tycker det är så roligt när man råkar på bloggisar som inte bor så långt bort... Tex så ska en annan tjej följa med på Söndag som jag inte fattat förut att hon också bor i era trakter. Hennes blogg heter Trädgårdsliv på Högagärde, vet inte om du känner till den?
    Ha det nu så härligt på Gotland ( önskar jag kunde hänga med dit... )
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja du blogg världen är bra liten....va presic inne på min och såg att min skänk jag sålde i går plötsligt va på en bild i ett inlägg på en blogg jag följer som heter http://lizaslantliv.blogspot.se/...tror du jag blev snopen? här läser man hennes blogg varje dag och har inte en aning om att det va hon som stod här i går och pratade lantliv!
      Har en dotter som samlade in 2800:- till erikhjälpen för två veckor sedan, vi var där och fick fika och hälsade på dom anställda, hon blev fotograferad och intervjuad. Nä nu ska jag nysa vidare och kolla bloggen höga gärde!
      Kram

      Radera
  2. Hej!

    Vilken fin blogg du har!
    Måste kika vidare härinne hos dig...

    Men jag har INTE varit i Vetlanda o hämtat min skänk utan i Kalmar!! ;)

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag skrev hos dig så va det såååå slående likt alltihop så jag var övertygad om att det va ni som va här....men tänk att det blev så fel! Tack för din kommentar om Bloggen och välkommen tillbaks!

      Radera
  3. Anonym3/20/2012

    Vilken fin dörr ni väntar på!

    Måste säga att om du ens orkar tänka tanken på att ta dig utanför dörren o resa bort i morgon så är det knappast influensa du har utan bara vanlig förkylning!!

    Trevlig resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara "vanlig" förkylning är illa nog det med när man ska ut och resa, får bli till att gå på Alvedon så febern håller sig på någorlunda lagom nivå och hoppas att det går över fort:)!

      Radera
  4. Trist med förkylning...hoppas du kryar på dig snart.

    Man kan flytta pioner, vi gjorde det när vi flyttade hit...dom blommade inte första året efter flytten men sedan blommade dom igen.

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Hihi jaa då va det ju läskigt likt, låter ju precis som vi! =)

    Så fint det blir!
    Gillade din lilla kafégrupp, en sån skulle jag vilja ha!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera

vad roligt att du skiver ett inlägg till mig! Om du inte har någon egen blogg så kan du givetvis lämna ett inlägg ändå...här är alla välkomna! När du skrivit så anmäl som anonym användare!