VVä Välkommen in
in

lördag, januari 07, 2012

Tidig morgon väntar...OCH här ligger jag vaken!

Ja kan inte sova, fast jag borde! Alla i familjen sussar söt, men mina tankar spelar mig ett spratt i natt:).Har varit i huset i dag och städat upp efter byggarna och Magnus har spikat upp nya reglar på den gamla grunden. Just nu så tycker jag inte det går tillräckligt fort med bygget, jag börjar bli otålig.Det hände så mycket i början och huset växte upp, men nu tycker ja inte det går lika fort.Vi väntar fortfarande på plåtslagaren, sen ska takteglet på. tyvärr har det varit så himla dåligt väder och regnat så mycket att vi kommer få ha byggfläktar och avfuktare på ett tag, så allt får torka innan dom börjar bygga vidare inne.Fokus kommer att ligga på utsidan och fönsterna är nog med snart på plats, vi väntar på leverans från Holsby fönster.


Nu är golvet borta och ja har plockat upp och krattat i jorden under bjälklagret för att få det rent från skräp,  det har inte varit öppet sen 1953 då stugan monterades upp, bjälklagret är från tågstallarna i Vetlanda. Nu  är det  nya reglar på under och det ska isoleras, sen blir det golv värme även här. Tänk att timret i bakgrunden är från 1853! Kul att kunna bevara detta! 



NÄ nu MÅSTE jag sova.... natti natti mina vänner.



1 kommentar:

  1. hej ser så mysigt ut , titta in hos mig jag har en utmärkelse till dig

    Kram Rosa

    SvaraRadera

vad roligt att du skiver ett inlägg till mig! Om du inte har någon egen blogg så kan du givetvis lämna ett inlägg ändå...här är alla välkomna! När du skrivit så anmäl som anonym användare!